- Tänään on Ti 18.06.2013 08:31 • Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Kysymyksille, jotka eivät omaa topikkia kaipaa.
Varusteiden koko ?
Onko senior L kokonen rintapanssari liian iso 170 cm maalivahdille? vaikeuttaako paljon pelaamista? 
Höntsä MV
-

joonatan - Aloitteleva maalivahti
Patjojen liukuvuus jäällä
Morjens.
Mua askarruttaa kovasti, mitä eroja nykypatjoilla on jäässä liukumisen sujuvuuden suhteen?
Vaikka en ihan junnu enää olekaan, kiinnostaa silti oppia uutta, ja sitä perhostyyliä tietty treenaan.
Mulla on muutaman vuoden vanhat TPS- patjat, jotka tuntuvat vähän nihkeiltä jäällä - varsinkin kun on jo vähän aikaa tahkottu ja jää "rikki" maalin edessä.
Onko patjoissa siis suuriakin eroja liukuvuuden suhteen ja jos on, niin mistä ihmeestä sen voi tietää?
Myyjän puheisiin kun yleensä kannattaa suhtautua kelpo varauksin
-Make-
Mua askarruttaa kovasti, mitä eroja nykypatjoilla on jäässä liukumisen sujuvuuden suhteen?
Vaikka en ihan junnu enää olekaan, kiinnostaa silti oppia uutta, ja sitä perhostyyliä tietty treenaan.
Mulla on muutaman vuoden vanhat TPS- patjat, jotka tuntuvat vähän nihkeiltä jäällä - varsinkin kun on jo vähän aikaa tahkottu ja jää "rikki" maalin edessä.
Onko patjoissa siis suuriakin eroja liukuvuuden suhteen ja jos on, niin mistä ihmeestä sen voi tietää?
-Make-
- maraski
- Rookie
Kyllä mun mielestä voi olla vähän liian iso. Tosin riippuu merkistä. Itellä Brian's focus, L-koko ja oon joku 177 pitkä. Käy kokeilemassa
"Why is a puck called a puck? Because dirty little bastard was taken."
—Martin Brodeur
"If you want it, don't just THINK you want it, go out there and f*ckin' want it."
--Bruce Boudreau
—Martin Brodeur
"If you want it, don't just THINK you want it, go out there and f*ckin' want it."
--Bruce Boudreau
- juusto201
- Resident goalie geek
Rakenteellisten ominaisuuksien perusteella olennaista on se, millaista materiaalia tulee jäätä vasten kosketuksiin.
-Keinonahkaiset rakenteet (esim. jenpro, weave) omaavat yleisesti paremmat liuikuominaisuudet kuin nylon tai muu kangas. Liukua voidaan väliaikaisesti hieman parantaa esim. silikonisprayllä tai nahanhoitotuotteilla.
-Se kuinka patjan polvipala ja pohjeläppä on suunniteltu, vaikuttaa jonkin verran jäässäliukuominaisuuksiin. Sellainen patja, jossa sekä polvi- että pohjeläppä on tasainen ja pinta-alaltaan riittävän iso, mahdollistaa yleensä paremman tasapainon ja liukuu jäässä paremmin. Esim. Bauerin One100 ja Total One patjoissa on oikein suunnitellut polvi- ja pohjepalat.
Näiden lisäksi maalivahdin tekniikka vaikuttaa myös. Liukuun on saatava tuotettua riittävästi liike-energiaa ja asento tulee liukuvaiheessa olla tasapainoinen, patjojen päällä. Painon siirto liiaksi patjojen eteen tai taakse hidastaa liukua. Käsistä ja ylävartalosta tuotetaan energiaa myös, ja yläraajoilla on merkitystä myös tasapainon kannalta.
-Keinonahkaiset rakenteet (esim. jenpro, weave) omaavat yleisesti paremmat liuikuominaisuudet kuin nylon tai muu kangas. Liukua voidaan väliaikaisesti hieman parantaa esim. silikonisprayllä tai nahanhoitotuotteilla.
-Se kuinka patjan polvipala ja pohjeläppä on suunniteltu, vaikuttaa jonkin verran jäässäliukuominaisuuksiin. Sellainen patja, jossa sekä polvi- että pohjeläppä on tasainen ja pinta-alaltaan riittävän iso, mahdollistaa yleensä paremman tasapainon ja liukuu jäässä paremmin. Esim. Bauerin One100 ja Total One patjoissa on oikein suunnitellut polvi- ja pohjepalat.
Näiden lisäksi maalivahdin tekniikka vaikuttaa myös. Liukuun on saatava tuotettua riittävästi liike-energiaa ja asento tulee liukuvaiheessa olla tasapainoinen, patjojen päällä. Painon siirto liiaksi patjojen eteen tai taakse hidastaa liukua. Käsistä ja ylävartalosta tuotetaan energiaa myös, ja yläraajoilla on merkitystä myös tasapainon kannalta.
Out of the ordinary... out of this world.
- Jani
- Resident goalie geek
Onko tietoa mistä löytyisi sellaisia housun alle tulevia lisäpolvareita, patjaan kiinni.
Tollasia suunnilleen

Tollasia suunnilleen

"Why is a puck called a puck? Because dirty little bastard was taken."
—Martin Brodeur
--Bruce Boudreau
—Martin Brodeur
--Bruce Boudreau
- juusto201
- Resident goalie geek
Double T Vai Single T Pussi räpylässä?
Kumpi olisi mielestänne parempi? Siis olisiko yksi vai kaksipussinen räpylän pussi parempi. Esim tarttuuko kiekko paremmin mielestänne?
- luukkuvahti
- Rookie
single t on parempi:) ei tartu ainakaan omasta mielestä kiekot sen paremmin vaikka olisi double t pussi. single t(syvä malli) toimii itsellä ainakin hyvin!
- Kalpamokke95
- Aloitteleva maalivahti
Re: Patjojen liukuvuus jäällä
Itse laitatin paikallisella varusteverstaalla vinyyliä jäähän kosketuksiin oleviin kohtiin. Liukuu aikavan pirun hyvin, enään ei vaadi sivuliuku voimakasta potkua ja muutenkin jäissä pelaaminen helpottui huomattavasti. Patjat ovat RBK premier series 2.
Sen verran täytyy mainita että samalla patjat jäykistettiin, breikki muutettiin ja ATK customoitiin mun mitoille. Eikä ollut kyllä pahanhintaista ja todella laadukasta jälkeä.
Suosittelen.
Sen verran täytyy mainita että samalla patjat jäykistettiin, breikki muutettiin ja ATK customoitiin mun mitoille. Eikä ollut kyllä pahanhintaista ja todella laadukasta jälkeä.
Suosittelen.
maraski kirjoitti:Morjens.
-Make-
- kerppu
- Resident goalie geek
Mistäs Suomesta sai tuommosia muovisolkia, mikä tuo 3-pisteinen on?
http://www.goaliestore.com/board/attach ... cf0565.jpg
http://www.goaliestore.com/board/attach ... cf0565.jpg
-

VeskariKoskista - Aloitteleva maalivahti