Treenaus salilla

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Valvojat: juha, Jan, raZor, Jukka Ropponen

Treenaus salilla

ViestiKirjoittaja Jay » Ke 11.04.2012 12:41

Avasin nyt uuden topicin kun oli aika sekalaista seurakuntaa tuolla. Mutta kysymys kuuluu yksinkertaisuudessaan että onko jossain ohjeistuksia/ohjelmia mitä voisi kuntokeskuksessa (Elixia) tehdä? Siis tietenkin on mutta minkälaista ohjelmaa pitäisi suorittaa jotta saisi maalivahti pelaamisen peruselementit kohdalleen (liikkuvuus, reaktiot, tasapaino)
Olen koittanut lähinnä täältä niitä etsiä ja noita jumppapallo liikkeitä löysinkin jo, mutta ne tarvitsevat lähes poikkeuksetta kaverin mukaan.

Jos jollain on toimiva ja hyväksikin todettu ohjelma tai vinkkejä niin laittakaapa tulemaan :wink:
Kuva
Jay
Aloitteleva maalivahti

ViestiKirjoittaja ipe » Ti 17.04.2012 20:33

Tännekin voi laittaa ohjelmia tulemaan, jos löytyy.
ipe
Aloitteleva maalivahti

ViestiKirjoittaja Tuomashi » Ti 17.04.2012 20:57

Osaisiko joku antaa vinkkiä miten palautella lihakset salitreenin jälkeen? Olen alkanut käydä kerran viikkoon salilla lähinnä jalkaprässiä käyttämässä (tottaki vähän muutakin) ja aina on seuraavana päivänä lihakset mahdottoman kipeät ja istuminenkaan ei ole aina niin miellyttävää kipeillä lihaksilla :?. Tietysti venyttelen treenin jälkeen mutta onko mitään muuta keinoa venyttelyn lisäksi?

Sitten haluttaisi tietää mikä laite/liike olisi paras säärilihasten kehittämiseen? Vai pitääkö vaan lähteä lenkille? :)
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
Tuomashi
MV-friikki

ViestiKirjoittaja SaKaRi » Ti 17.04.2012 23:53

Tuomashi kirjoitti:Osaisiko joku antaa vinkkiä miten palautella lihakset salitreenin jälkeen?

Kuntopyörää ilman vastusta/hyvin kevyellä vastuksella 20-30 minuuttia jalkareenin jälkeen auttaa ainakin meikäläisellä. Ja hyvät venyttelyt pari tuntia treenin jälkeen.
SaKaRi
Resident goalie geek

ViestiKirjoittaja Kömpe » Ma 28.05.2012 09:19

Minulta irtoaa vain yksi vinkki: ÄLÄ YRITÄ ESITTÄÄ SALILLA MAIJAILEVILLE NAISILLE KUINKA HYVIN RAUTANOUSEE TAI KYLLÄ ÄIJÄ VENYY.... Meinaan päättyny tän nuoren miehen homma pari kertaa suhteellisen nolosti... :wink:
Ei se vaihtamalla välttämättä parane... ;)
Kömpe
Maalivahti

ViestiKirjoittaja Tuomashi » Ma 28.05.2012 19:23

Kömpe kirjoitti:Minulta irtoaa vain yksi vinkki: ÄLÄ YRITÄ ESITTÄÄ SALILLA MAIJAILEVILLE NAISILLE KUINKA HYVIN RAUTANOUSEE TAI KYLLÄ ÄIJÄ VENYY.... Meinaan päättyny tän nuoren miehen homma pari kertaa suhteellisen nolosti... :wink:

Mä olin kiitollinen ettei ollu kahvia suussa... Kun nyt se olis näytöllä :lol:

SaKaRi kirjoitti:Kuntopyörää ilman vastusta/hyvin kevyellä vastuksella 20-30 minuuttia jalkareenin jälkeen auttaa ainakin meikäläisellä. Ja hyvät venyttelyt pari tuntia treenin jälkeen.

Juu kiitos tästä vinkistä! Toiminut todella hyvin :)
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
Tuomashi
MV-friikki

Re: Treenaus salilla

ViestiKirjoittaja isoD » Ti 21.08.2012 08:28

Itse laiskana (lue: ei palauttavia harjotteita, ei venyttelyä) salireenaajana liputan kyllä palautusjuomien perään. Nuorempana palautui reeneistä kuin reeneistä päivässä ja pitsasta sai kaiken tarvittavan, vaan vanhempana ei enää viikkokaan tuntunut riittävän kovan reenin jälkeen ja näälkäkin oli koko ajan. Aloin sitten kokeilumielessä kiskomaan kaiken maailman Recovery pirtelöitä reenin päälle ja a vot. Siihen loppui massiiviset palautumistuskat ja reeni-into kasvoi potenssiin kaksi. Nykyään jäidenkin jälkeen otan huikkaa eikä konsaan tule lihaskipuja.
isoD
Rookie

Re: Treenaus salilla

ViestiKirjoittaja --zeipii-- » To 22.11.2012 16:58

isoD kirjoitti: Aloin sitten kokeilumielessä kiskomaan kaiken maailman Recovery pirtelöitä reenin päälle ja a vot. Siihen loppui massiiviset palautumistuskat ja reeni-into kasvoi potenssiin kaksi. Nykyään jäidenkin jälkeen otan huikkaa eikä konsaan tule lihaskipuja.
Itse en mitään ihmeellistä vaikutusta huomannut. Totta kai voi riippua aineestakin, mutta itselle ei ihmejuomat toiminu.
--zeipii--
Aloitteleva maalivahti

Paluu MV-valmennus ja harjoittelu